مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 09:102021-11-06پزشكي

بهبود حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر با کمک داروی ام اس!


پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که شاید دارویی که برای درمان ام اس تجویز می شود، بتواند به بهبود حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کند.

- بهبود حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر با کمک داروی ام اس! پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدید خود نشان داده اند که شاید دارویی که برای درمان ام اس تجویز می شود، بتواند به بهبود حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، از دست دادن حافظه، یکی از نشانه های بارز آلزایمر است که کیفیت زندگی بیمار را کاهش می دهد.

بهبود حافظه و کند کردن روند تغییرات شناختی ناشی از این بیماری، یک چالش دائمی برای پژوهشگرانی است که در پی توسعه روش های درمانی جدید هستند.

پژوهشگران دانشگاه راچستر (University of Rochester) آمریکا دریافتند که داروی موسوم به گلاتیرامر استات (Glatiramer acetate) که در حال حاضر برای بیماران مبتلا به ام اس تجویز می شود، حافظه موش های مبتلا به آلزایمر را بهبود می بخشد.

کری اوبانیون (Kerry O Banion)، استاد علوم اعصاب دانشگاه راچستر و از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش، اطلاعات ما را در مورد کاربرد بالقوه گلاتیرامر استات در آلزایمر گسترش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر با کمک داروی ام اس!

بهبود حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر با کمک داروی ام اس!