مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آبان 1400 ساعت 06:452021-11-05اقتصادي

خارج شدن 50 درصد تولیدات بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه از حالت اراضی آبی


رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: نزدیک به 50 درصد تولیدات بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه تحت تاثیر خشکسالی و وضعیت بحرانی این دریاچه از حالت اراضی آبی خارج شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در جلسه پیشرفت جهش تولید در دیمزارها و کشاورزی قراردادی سال زراعی 1400-1401 استان با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور زراعت با اشاره به وضعیت خشکسالی و بحران حوضه آبریز دریاچه ارومیه، اظهار داشت: از حدود 300 هزار هکتار اراضی آبی استان، در 150 هزار هکتار (50 درصد کل اراضی آبی استان) در هر دوره آبی تنها یک و یا دو مرحله آبیاری انجام می گیرد.

وی گفت: بر اساس تحقیقات مرکز تحقیقات دیم مراغه در خصوص اراضی نیمه دیم استان که فقط در دو مرحله آبیاری می شوند، مشخص شده که با استفاده از ارقام دیم مناسب در این مزارع می توان به عملکرد 3.

5 تا چهار تن در هکتار رسید در حالی که متوسط عملکرد در اراضی دیم یک تن و 25 کیلوگرم بوده و در اراضی آبی به چهار تن هم نمی رسد.

فتحی افزود: سطح زیر کشت بخش کشاورزی استان حدود یک میلیون و 370 هزار هکتار برآورد می شود که بالغ بر 70 درصد از آن اختصاص به محصولات دیم دارد.

وی با اشاره به وجود حدود 105 هزار هکتار باغ در سطح استان، افزود: سالانه پنج میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید می شود که سه میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خارج شدن 50 درصد تولیدات بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه از حالت اراضی آبی

خارج شدن 50 درصد تولیدات بخش کشاورزی در حوضه دریاچه ارومیه از حالت اراضی آبی