مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 17:402021-11-03اقتصادي

کاهش 68 درصدی بارش در حوزه اصلی آبریز مرزی شرق کشور


موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد: میزان بارش برای آبان ماه در دو حوضه اصلی آبریز مرزی شرق و فلات مرکزی به ترتیب با 68 و 64 درصد کاهش نسبت به دوره بلندمدت 53 ساله بیشترین میزان کاهش را تجربه می کنند.

- موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو اعلام کرد: میزان بارش برای آبان ماه در دو حوضه اصلی آبریز مرزی شرق و فلات مرکزی به ترتیب با 68 و 64 درصد کاهش نسبت به دوره بلندمدت 53 ساله بیشترین میزان کاهش را تجربه می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وضعیت بارشی امسال بیانگر آن است که ترسالی های دوسال اخیر به پایان رسیده و بار دیگر دوره خشکسالی ها سایه بر ایران افکنده و همین امر تاثیر منفی خود را بر تامین آب باقی خواهد گذاشت.

متخصصان صنعت آب معتقدند سال 1400 یکی از خشکسال ترین سال ها در 50 ساله اخیر است و تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو بیانگر آن است که آبان امسال با کاهش بارش نسبت به دوره بلندمدت روبرو هستیم.

این موسسه در گزارش تازه خود اعلام کرد: میزان بارش برای آبان ماه در دو حوضه اصلی آبریز مرزی شرق و فلات مرکزی به ترتیب با 68 و 64 درصد کاهش نسبت به دوره بلندمدت 53 ساله بیشترین میزان کاهش را تجربه می کنند.

دوحوضه آبریز اصلی با بالاترین میزان کاهش میزان بارش حوضه آبریز مرزی شرق برای آبان ماه 2 میلیمتر پیش بینی شده که در مقایسه با دوره بل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 68 درصدی بارش در حوزه اصلی آبریز مرزی شرق کشور

کاهش 68 درصدی بارش در حوزه اصلی آبریز مرزی شرق کشور