مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آبان 1400 ساعت 07:352021-11-03سياسي

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده بیماران پروانه ای


جلسه رسیدگی علنی به پرونده دعوای حقوقی بیماران پروانه ای علیه 30 تن از اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دولت آمریکا به دلیل تحریم های ظالمانه دارویی علیه این بیماران به ریاست قاضی پورمریدی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دادگاه رسیدگی به دعوای بیماران پروانه ای (ای بی) به طرفیت دولت ایالات متحده آمریکا در شعبه 55 دادگاه حقوقی روابط بین الملل به ریاست قاضی سلمان پورمریدی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رسیدگی، قاضی پورمریدی گفت: دادخواستی از طرف 295 بیمار پروانه ای، خانواده آن ها، خانه ای بی به طرفیت 30 شخص حقیقی و حقوقی از جمله دولت ایالات متحده آمریکا در خصوص تبعات تحریم اقلام دارویی مطرح شده است و ما در این رابطه یک جلسه دادگاه غیرعلنی در 13 تیر نیز داشتیم و امروز جلسه علنی دادگاه است و دادگاه به خسارت هایی که از باب درمانی به بیماران وارد شده رسیدگی می کند.

وی با بیان این که این دادخواست به نوعی دادخواهی مردم ایران است گفت: سیاست جنایتکارانه دولت ایالات متحده آمریکا باعث شده 15 بیمار ای بی از سال 90 تا 98 که شرکت سوئدی تولید پانسمان این کالا را شامل تحریم قرار داده است فوت کنند.

دادخواست از طریق وزارت امورخارجه و پست به ایالات متحده ابلاغ شده است اما آن ها دفاعی ندارند که انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده بیماران پروانه ای

برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده بیماران پروانه ای