مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آبان 1400 ساعت 07:002021-11-02اقتصادي

آغاز بهره برداری از یک نیروگاه خورشیدی در نی ریز فارس


نیروگاه خورشیدی با قدرت 500 کیلووات در شهرک صنعتی غدیرگه شهرستان نی ریز از توابع استان فارس، آغاز به کار کرد.

- مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق استان فارس سه شنبه 11 آبان، در حاشیه بهره برداری از نیروگاه خورشیدی غدیرگه، به خبرنگاران گفت: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هکتار، طی مدت 2 سال و توسط بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال، احداث شده است.

اسماعیل خاتمی ضمن بیان اینکه با تولید حدود یک گیگاوات ساعت انرژی برق، می توان از انتشار حدود 500 تن گاز گلخانه ای در هر سال جلوگیری کرد، گفت: فارس به دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی منحصر بفرد، برخورداری از شدت و زاویه تابش مناسب، جزو مناطق مستعد برای استفاده از نیروگاه های خورشیدی است.

خاتمی خاطرنشان کرد: متوسط میزان تابش انرژی خورشید در این استان بین 2000 تا 2 هزار و 200 کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال بوده و این میزان تابش، عددی مناسب برای نیروگاه های خورشیدی است.

وی با اشاره به حمایت وزارت نیرو و شرکت توزیع برق استان فارس از سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث نیروگاه های خورشیدی، گفت: از سال 1392 تاکنون حدود 735 سامانه خورشیدی ویژه مشترکان با توان تولیدی 4472 کیلووات با سرمایه گذاری بالغ بر 466 هزار و 750میلیون ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز بهره برداری از یک نیروگاه خورشیدی در نی ریز فارس

آغاز بهره برداری از یک نیروگاه خورشیدی در نی ریز فارس