مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-31پزشكي

تونل وحشتی بنام دوره «دستیاری»/ سودجویی انحصارطلبان از مشکلات «رزیدنت ها»


نمایندگان مجلس و کارشناسان معتقدند ریشه مشکلات رزیدنت ها و نبود پزشک در مناطق محروم «کمبود پزشک» است اما مسوولان وزارت بهداشت و نظام پزشکی تلاش می کنند با ارائه آمار گزینشی این موضوع را نپذیرند و زیر بار این موضوع مهم نروند.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس - محمد رضازاده: از فشار کاری طاقت فرسا و حقوق های زیرخط فقر گلایه دارند، از فرسودگی شغلی و آموزشی، از افسردگی و اضطراب ناشی از عوامل متعدد شغلی، از خودکشی، از ساعتهای کاری زیاد، از نبود استراحت کافی، از به دوش کشیدن وظایف اساتید، از نبود بیمه و عدم احتساب این سال های سخت در سوابق شغلی، از تعهدات اجباری متعاقب این سال های دشوار و ظلمی که در حقشان شده است و حالا هم تعدادی از آنها تصمیم گرفتند دست از کار بکشند تا شاید کسی صدایشان را بشنود.

این قبیل مطالبات هرازگاهی در فضای مجازی داغ می شود و عده ای هم آن را دست به دست می کنند، دلمان می سوزد برای ناحقی که در قبال جوانان جامعه پزشکی صورت گرفته است.

وقتی خبری از خودکشی یک رزیدنت منتشر می شود دلمان بیشتر می سوزد برای جوان نخبه تحصیلکرده ای که جانش را از دست داده است، آیا این مصائب قابل پیگیری نیست؟!  در این بین هم عده ای هشتگ #رزیدنتی می زنند تا شاید سود خودشان را ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تونل وحشتی بنام دوره «دستیاری»/ سودجویی انحصارطلبان از مشکلات «رزیدنت ها»

تونل وحشتی بنام دوره «دستیاری»/ سودجویی انحصارطلبان از مشکلات «رزیدنت ها»