مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 21:252021-10-30فرهنگي

حمایت از جوانان موسیقی کمکی است به ما پیرمردها!


تیمور مهرابی از تنبورنوازان باسابقه کشورمان در گفت وگویی، به نکاتی چون لزوم حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی و همچنین افزایش برگزاری جشنواره هایی در این حوزه پرداخت.

- او که امسال برای دومین بار در جشنواره موسیقی نواحی حضور پیدا کرده بود، دارای سبک مقام خوانی مختص به خود و از هنرمندان به نام تنبور است.

خبرنگار بخش موسیقی ایسنا در ابتدای این گفت وگو درباره تاثیر تعدد برگزاری جشنواره هایی چون جشنواره موسیقی نواحی با محوریت موسیقی اقوام می پرسد که مهرابی چنین پاسخ می دهد: هنر موسیقی نواحی، یک میراث ملی، مذهبی و فرهنگی هر قومی است.

اگر یک هنرمند بتواند این مقام ها را به نحو احسنت یاد بگیرد و به شاگردان خود منتقل کند، او را یک هنرمند و میراث دار می نامند.

این هنرمند ادامه می دهد: خود من دارای نشان درجه یک هنری هستم و اگر به این جایگاه رسیده ام به خاطر تلاشی بوده که در این عرصه داشته ام، پس هر فرد دیگری هم که بخواهد، می تواند با تلاش و پشتکار برای رسیدن به جایگاه دلخواه خود تلاش کند.

تیمور مهرابی تصریح کرد: البته گاهی تلاش هنرمندان نواحی به تنهایی کافی نیست و برگزاری چنین رویدادهایی باعث می شود آن دسته از جوان هایی که علاقه دارند، تشویق شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از جوانان موسیقی کمکی است به ما پیرمردها!

حمایت از جوانان موسیقی کمکی است به ما پیرمردها!