مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آبان 1400 ساعت 07:452021-10-30ورزشي

سنگ آسیاب آبی همدان تخریب نشده است


سرپرست تیم کاوش سنگ آسیاب آبی گفت: سنگ آسیاب آبی تخریب نشده است و ترک آن از قبل بود که در جا به جایی قسمتی از آن جدا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، کاوش یک تیم باستان شناسی از یک ماه پیش در اراضی دانشگاه بوعلی سینا آغاز شده و تا به دست آمدن نتایج کامل ادامه خواهد داشت اما 18 مهرماه طی بازدید خبرنگاران از این مجموعه، کشف یک آسیاب آبی گزارش شد.

در خصوص قدمت این اثر به دلیل اینکه هنوز کار کاوش تمام نشده است به صورت دقیق نمی توان نظر داد اما شواهد ابتدایی و سطحی نشان می دهد قدمت 600 یا 700 ساله دارد و احتمالا از قرون میانی اسلامی، قرون متأخر تا حدود 70 سال پیش مورد استفاده قرار می گرفته است.

با توجه به نقل قول هایی که انجام گرفته تعداد آنها هفت عدد بوده است که گویا به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه تخریب شده اند و کامل ترین نمونه ای که وجود دارد آسیابی است که کاوش شده است.

این کاوش همچنان ادامه دارد اما یافته های باستان شناسی در این مطالعات شامل فضاهای معماری، آبراهه ها و سنگ آسیاب هایی است که تا به امروز به دست آمده است.

  اما روزهای گذشته برخی از شکستن این سنگ آسیاب خبر دادند که در این خصوص سرپرست تیم کاوش سنگ آسیاب آبی در گفت وگو با فارس اظهار کرد: سنگ آسیاب آبی نشکسته است و جدا شدن تکه ای از آن حاصل ترکی بود که از قبل داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ آسیاب آبی همدان تخریب نشده است

سنگ آسیاب آبی همدان تخریب نشده است