مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 11:552021-10-28فرهنگي

هوشنگ مرادی کرمانی باز هم نامزد جایزه آسترید لیندگرن


این جایزه که به یادبود یکی از نویسندگان برتر جهان، آسترید لیندگرن از سال 2002 از سوی وزارت فرهنگ سوئد پایه گذاشته شده، با تاکید بر این حق شکل گرفته است که کودکان حق دارند از خود ادبیاتی غنی و باارزش داشته باشند.

- موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای چهارمین بار هوشنگ مرادی کرمانی را به عنوان نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن 2022 معرفی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با اعلام این خبر نوشته است: این نهاد بار دیگر هوشنگ مرادی کرمانی را برای سال 2022 نامزد این جایزه کرده است، زیرا او را از جمله پدیدآورندگانی می داند که به خواندن در جامعه ما ارزش بخشیده اند.

مرادی کرمانی با خلق آثاری که کودکان محروم و فرودست از کودکان قالیباف تا کودکان روستایی در حاشیه های کویر در آن ها نقش ویژه دارند، کوشیده است صدایی باشد برای بازتاب رنج ها و نیازهای آن ها.

این صدا سبب شده است که خواندن در جامعه ما گسترش پیدا کند، از نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، مرادی کرمانی و داستان های او شایسته ترین نماینده برای حضور در این رخداد فرهنگی است، زیرا که آثار او چند مؤلفه بنیادی برای گسترش خواندن را در خود دارند.

پایداری و تاکید بر ارزش های انسانی، لذت بخشی و تأثیر گسترده بر مخاطبان کودک و نوجوان، ترجمه پذیری و نفوذ در میان دیگر ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوشنگ مرادی کرمانی باز هم نامزد جایزه آسترید لیندگرن

هوشنگ مرادی کرمانی باز هم نامزد جایزه آسترید لیندگرن