مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-28پزشكي

دو میوه پرخاصیت پاییز و زمستان


در فصول پاییز و زمستان مصرف کاهو، خیار و گوجه فرنگی را که طبع سرد دارند کمتر کنیم؛ضمن اینکه خرمالو و انارمیوه های بسیار مفیدی برای این فصل هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،علیرضا ابوالفضلی کارشناس طب سنتی، در برنامه صبح پارسی را از سبد غذایی حذف کنیم، برنج کمتر بخوریم و یا سبوس برنج در آن بریزیم.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: مصرف کاهو، خیار و گوجه فرنگی را که طبع سرد دارند کمتر کنیم.

سه نقطه سرد در بدن وجود دارد که مغز، ریه و کف پاست؛ باید مراقب باشیم با سردی های بیشتر، این سه نقطه بیش از حد تحت تاثیر قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: پیشینیان ما روی غذاها در فصول مختلف دقت داشته اند؛ از قدیم رسم بوده برای صبحانه در فصول سرد سال ارده شیره می خوردند و ما هم باید به این خوراکی و یا حلواارده اهتمام داشته باشیم.

ابوالفضلی تصریح کرد: شب ها با لباس گرم بخوابیم؛ ما شب ها دمای خانه را بالا می بریم و با لباس تابستان می خوابیم و این خیلی بد است که باعث می شود بدن باد زمستان و پاییز را بخورد و بیماری هایی به وجود آید.

در زمستان شب ها زودتر بخوابیم و صبح ها زودتر بیدار شویم.

این متخصص طب سنتی گفت: ایمن نگه داشتن بدن با آنتی بیوتیک ها و غذاهایی که دارای آنتی اکسیدان هستند مثل میوه جات می تواند در پاییز و زمستان مفید باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو میوه پرخاصیت پاییز و زمستان

دو میوه پرخاصیت پاییز و زمستان