مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آبان 1400 ساعت 05:402021-10-28سياسي

تخت روانچی: فضای ماوراء جو میراث مشترک است


مهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با بیشترین اراضی آلوده به مین و بقایای مواد منفجره در جهان، با اقدامات قهری غیرقانونی و مضر یکجانبه مواجه است که تلاش ها برای انجام عملیات موفقیت آمیز پاکسازی میادین مین را به شدت مختل می کند.

- مجید تخت روانچی گفت: فضای ماورای جو، میراث و مایملک مشترک برای همه بشریت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما از نیویورک؛ تخت روانچی سفیر ایران در سازمان ملل گفت فضای ماورای جو، میراث و مایملک مشترک برای همه بشریت است و منحصراً می بایست برای مقاصد صلح آمیز و به نفع نسل های کنونی و آینده همه مردم کاوش و استفاده قرار گیرد.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در کمیته ویژه سیاسی و استعمار زدایی گفت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای مؤسس کمیته استفاده صلح آمیز از فضای ماورای جو، همچنان بر این اصل مورد توافق جهانی تأکید می کند این قلمرو برای اکتشاف، استفاده و دسترسی همه کشور ها بر اساس برابری و با احترام کامل به اصل عدم تملک هیچ بخشی از آن آزاد خواهد بود.

وی ترویج همکاری های بدون تبعیض در فعالیت های فضای ماورای جو و همچنین عدم مداخله در فعالیت های دولت ها در کاوش و استفاده از فضا برای اهداف صلح آمیز را نیز مهم خواند و گفت ما معتقدیم تمامی کشور های عضو سازمان ملل متحد می بایست م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: فضای ماوراء جو میراث مشترک است

تخت روانچی: فضای ماوراء جو میراث مشترک است