مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آبان 1400 ساعت 00:352021-10-26پزشكي

12300 مرگ به دلیل مسمومیت طی 18 ماه گذشته


رییس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروهای آرامبخش، مسکن های مخدر و غیرمخدر در رتبه اول تا سوم مسمومیت های دارویی قرار دارند، - گفت: بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، بیش از 8400 نفر در سال گذشته و نزدیک به 3900 نفر در نیمه نخست امسال، جان خود را بر اثر انواع مسمومیت از دست داده اند.

دکتر یسنا به منش در گفت وگو با ایسنا، همزمان با هفته پیشگیری از مسمومیت ها با اشاره به بیشترین نوع مسمومیت ها در کشور، گفت: اغلب مسمومیت های مراجعه شده به بیمارستان های کشور مسمومیت دارویی هستند.

میزان شیوع مسمومیت دارویی در شهرها و بیمارستان های مختلف، متفاوت است؛ اما به صورت میانگین، 40 درصد از مسمومیت های مراجعه شده به بیمارستان ها ناشی از دارو است.

وی افزود: بر اساس آمار به دست آمده از مسمومیت های مراجعه شده به بیمارستان های کشور، در سال گذشته و نیمه نخست امسال، بین 40 تا 48 درصد از انواع مسمومیت های مراجعه شده به بیمارستان ها تعمدی بوده است و با توجه به شیوع مسمومیت دارویی، متاسفانه اغلب مسمومیت های دارویی نیز تعمدی است و فرد مسموم، دارو را تعمدا در میزانی بالاتر از دوز درمانی و به قصد خودکشی مصرف کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12300 مرگ به دلیل مسمومیت طی 18 ماه گذشته

12300 مرگ به دلیل مسمومیت طی 18 ماه گذشته