مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آبان 1400 ساعت 06:052021-10-26سياسي

نسیم اتحاد و سعادت در هفته وحدت


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدسعید رحیم پور خطبه سرا؛ مفهوم وحدت اسلامی: وحدت اسلامی عبارت­است از همدلی و همکاری پیروان مذاهب اسلامی بر اساس اصول مسلم و مشترک دین مبین اسلام در راستای شناخت یکدیگر، - اعتقاد به نبوت و ولایت رسول ­الله(ص) و ارادت و محبت به ایشان، یکی از همان فراوان ­اصول مشترک و بنیادین میان شیعه و سنی است که می­تواند به عاملی برای هم­ افزایی بیشتر مسلمین تبدیل شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، محمدسعید رحیم پور خطبه سرا؛ مفهوم وحدت اسلامی: وحدت اسلامی عبارت­است از همدلی و همکاری پیروان مذاهب اسلامی بر اساس اصول مسلم و مشترک دین مبین اسلام در راستای شناخت یکدیگر، اتخاذ تدابیر لازم در برابر دشمن مشترک و حرکت به سوی اهداف عالیه امت اسلامی.

ضرورت وحدت اسلامی: اسلام به ­عنوان آخرین و کامل­ترین دین به ­تمامی شئونات زندگی توجه نموده­ است و در این­میان بر اتحاد و همدلی مسلمین نیز تاکید ویژه داشته­ است.

خداوند متعال در آیه 103 سوره­مبارکه آل­عمران، وحدت و دوری از تفرقه را وظیفه ای الهی دانسته وَاعتَصِمُوا که باید براساس دین خدا باشد بِحَبلِ اللهِ و همچنین اتحاد را نعمتی الهی قلمداد نموده فَاَصبَحتُم بِنِعمَتِهِ و تفرقه و عداوت را بعنوان پرتگاه و گودال آتش معرفی کرده­ است شَفا حُفرَ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسیم اتحاد و سعادت در هفته وحدت

نسیم اتحاد و سعادت در هفته وحدت