مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 آبان 1400 ساعت 04:402021-10-25اقتصادي

گرما و تحریم خنده را از پسته زرندیه گرفت


رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی از کاهش 30 درصدی برداشت پسته در شهرستان زرندیه نسبت به سال قبل خبر داد.

- ایسنا/مرکزی رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی از کاهش 30 درصدی برداشت پسته در شهرستان زرندیه نسبت به سال قبل خبر داد.

محمود بارانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کار برداشت پسته در شهرستان زرندیه به عنوان قطب تولید پسته استان مرکزی، از 25 شهریورماه آغاز شد و به مدت حدود یک ماه ادامه داشت، اظهار کرد: امسال سال نیاور پسته زرندیه بود و تعریف سال آور و نیاور این است که درختان پسته یک سال پربار و یک سال کم بار هستند.

وی با اشاره به گرمای طاقت فرسای امسال بیان کرد: امسال به دلیل گرمای تابستان و نیز سال نیاور بودن، میزان برداشت پسته در قطب پسته استان مرکزی در رقم احمدآقایی تا 30 درصد کاهش یافت اما میزان برداشت رقم اکبری نسبت به سال قبل از وضعیت بهتری برخوردار بود.

وی با اشاره به حجم بالای باردهی درختان پسته این شهرستان اظهار کرد: میزان باردهی بالای پسته زرندیه به نسبت سایر نقاط پسته خیز کشور نظیر استان های کرمان و یزد موجب شده است تا این شهرستان برای چندمین سال متوالی بهترین عملکرد و کیفیت در تولید طلای سبز کشور را به خود اختصاص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرما و تحریم خنده را از پسته زرندیه گرفت

گرما و تحریم خنده را از پسته زرندیه گرفت