مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 07:152021-10-24اقتصادي

کشت پاییزه گندم و جو در197 هزار هکتار از اراضی قروه


مدیر جهاد کشاورزی قروه با یادآوری اینکه کشت پاییزه گندم و جو از اول مهرماه تا پایان نیمه اول آبان در مزارع این شهرستان انجام می شود، از اختصاص 197 هزار هکتاراز اراضی قروه به کشت گندم و جو پاییزه در این شهرستان خبر داد.

- عبدالله عبدالملکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کشت شده است همچنین بذر آبی جو شامل بهمن و جلگه و در نوع دیم نیز شامل آبیدر، انصار و سهند است.

عبدالملکی با اشاره به نحوه تامین بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان در قروه اظهار کرد: بخشی از بذر مورد نیاز کشاورزان  از طریق شبکه رسمی تولید و توزیع بذر توزیع می شود و بخشی هم توسط کشاورزان از محصول تولیدی خود تهیه شده تامین می شود، بر همین اساس قیمت هر کیلوگرم بذر گندم آبی 7800تومان، دیم 7600تومان و بذر جو آبی 8200 تومان  و نوع دیم 8هزار تومان است.

مدیر جهاد کشاورزی قروه به نحوه توزیع انواع کودشیمیایی به کشاورزان اشاره کرد و گفت: فرآیند توزیع کود شیمیایی برای کشت های پاییزه از ابتدای تابستان آغاز شده است، همچنین بر اساس اسناد، مدارک و الگوی کشت برای هر هکتار گندم و جو آبی 100 کیلوگرم کود ازته،100 کیلوگرم فسفاته و 100 کیلوگرم پتاسه مصرف می شود.

به گفته وی، برای گندم و جو دیم 50 کیلوگرم ازته، 50 کیلوگرم فسفاته و 25 کیلوگرم پتاسه در نظر گرفته شده که بر اساس درخواست و مراجعه کشاورزان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پاییزه گندم و جو در197 هزار هکتار از اراضی قروه

کشت پاییزه گندم و جو در197 هزار هکتار از اراضی قروه