مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 15:202021-10-23بين الملل

دستور اردوغان برای «نامطلوب خواندن» 10 سفیر اروپایی و آمریکایی


رییس جمهور ترکیه به وزارت خارجه دستور داده تا 10 سفیر از جمله سفیران ایالات متحده، آلمان و فرانسه را به عنوان «عناصر نامطلوب» معرفی کند.

- دستور اردوغان برای نامطلوب خواندن 10 سفیر اروپایی و آمریکایی رییس جمهور ترکیه به وزارت خارجه دستور داده تا 10 سفیر از جمله سفیران ایالات متحده، آلمان و فرانسه را به عنوان عناصر نامطلوب معرفی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه پس از درخواست سفیران اروپایی و آمریکایی از آنکارا برای آزادی عثمان کاوالا تاجر و فعال ترکیه ای متهم به دست داشتن در کودتا، از وزارت خارجه ترکیه خواست تا هر چه سریعتر آنها را به عنوان عناصر نامطلوب معرفی کند.

روز سه شنبه گذشته، وزارت خارجه ترکیه سفیران 10 کشور ایالات متحده، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد ،کانادا ،نروژ و نیوزلند را به دلیل صدور بیانیه ای غیرمسئولانه فراخواند.

10 سفیر آمریکایی و اروپایی در این بیانیه خود خواستار یک راه حل عادلانه و سریع برای پرونده کاوالا شدند که از اواخر سال 2017 به اتهام تأمین مالی اعتراضات و شرکت در کودتای نافرجام در زندان است.

در بیانیه ای که توسط برخی از این سفارتخانه ها به اشتراک گذاشته شد، ضمن درخواست برای یافتن راه حلی منصفانه و سریع برای پرونده کاوالا، نسبت به تاثیرات منفی آن پرونده بر رعایت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور اردوغان برای «نامطلوب خواندن» 10 سفیر اروپایی و آمریکایی

دستور اردوغان برای «نامطلوب خواندن» 10 سفیر اروپایی و آمریکایی