مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 11:102021-10-21سياسي

تدوین استانداردهای آموزشی در حوزه مشاغل آینده


معاون وزیر کار از تدوین استانداردهای آموزشی در زمینه مشاغل آینده خبر داد و بر ضرورت شناسنامه دار کردن صلاحیت حرفه ای مشاغل تاکید کرد.

- معاون وزیر کار از تدوین استانداردهای آموزشی در زمینه مشاغل آینده خبر داد و بر ضرورت شناسنامه دار کردن صلاحیت حرفه ای مشاغل تاکید کرد.

غلامحسین حسینی نیا در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تغییرات پرسرعت تکنولوژی بر لزوم بازآموزی مهارت ها تاکید کرد و گفت: در زمانه ای قرار داریم که تا سال 2030 یعنی 9 سال دیگر به دلیل توسعه و شتاب روزافزون تکنولوژی هایی مثل هوشمندسازی و اتوماسیون، بخش اعظمی از شاغلین به آموزشهای مهارتی جدید نیاز دارند چون ممکن است مهارت های شغلی آنها نتواند پاسخگوی نیازهایشان باشد.

وی ادامه داد: برآوردهای سازمان جهانی کار نشان می دهد تا 2030 یک میلیارد نفر از مردم جهان نیاز به بازآموزی و آموزشهای جدید دارند و 10 میلیون نفر از کسانی که آموزش دیده اند و شاغل هستند، باید آموزش ببینند و مهارت های جدید کسب کنند، در غیر این صورت با چالش شاغلین امروز و بیکاران 10 سال آینده رو به رو خواهیم شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر این اساس باید فضای کشور را به سمت و سویی ببریم که مناسب با شرایط آتی باشد و آینده نگاری و ترسیم آینده بر اساس سناریوهای موجود را داشته باشیم و خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین استانداردهای آموزشی در حوزه مشاغل آینده

تدوین استانداردهای آموزشی در حوزه مشاغل آینده