مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 06:052021-10-21اقتصادي

سیستان و بلوچستان سرزمین طلای سفید


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین طلای سفید است لذا با توجه به ظرفیت های استان در ریسندگی و بافندگی باید زنجیره تولید البسه از کشت پنبه تا تولید نخ و دوخت لباس در استان تکمیل شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان سرزمین طلای سفید است لذا با توجه به ظرفیت های استان در ریسندگی و بافندگی باید زنجیره تولید البسه از کشت پنبه تا تولید نخ و دوخت لباس در استان تکمیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- دکتر ماندانا زنگنه در نشست سرمایه گذاری ریسندگی و بافندگی استان که با هدف جذب سرمایه گذار برای این صنعت در سالن جلسات معاونت اقتصادی برگزار شد؛ افزود: سیستان و بلوچستان تنها استانی است که هم در شمال و هم در جنوب آن دوبار در سال می توان پنبه کشت کرد و این طلای سفید مواد اولیه واحدهای پنبه پاک کنی، و کارخانه ریسندگی و بافندگی استان (بافت بلوچ) را تامین می کند و در نهایت پارچه مورد نیاز برای واحدهای تولید البسه هم از این طریق فراهم خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر اتحادیه پوشاک کشور، برای کشت پنبه در وسعت بیش از 500 هکتار در سال اول و ایجاد واحد پنبه پاک کنی در مجاورت کارخانه بافت بلوچ در استان اعلام آمادگی کرده که در فاز اول با 50


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان سرزمین طلای سفید

سیستان و بلوچستان سرزمین طلای سفید