مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 19:552021-10-20سياسي

بیانیه مشترک نشست مسکو درباره افغانستان+متن کامل


طرف های شرکت کننده در نشست مسکو در افغانستان بعد از اتمام این نشست بیانیه ای مشترک صادر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شرکت کنندگان در نشست مسکو که امروز چهارشنبه برگزار شد بیانیه ای مشترک صادر کردند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: 1- در روز 20 اکتبر 2021، سومین نشست رایزنی های چارچوب مسکو در خصوص در افغانستان خواهد بود.

  5- کشورهای مشارکت کننده از رهبران فعلی افغانستان می خواهند سیاست های داخلی و خارجی متعادل و عقلانی در پیش بگیرند، سیاست های دوستانه ای در قبال همسایگان افغانستان اتخاذ کنند، اهداف مشترک صلح، امنیت، ایمنی ماندگار و رفاه دیرپا را محقق کنند و به حقوق گروه های قومی، زنان و کودکان احترام بگذارند.

  6- طرف ها ضمن ابراز نگرانی درباره فعالیت سازمان های تروریستی ممنوعه در افغانستان بر تمایل خود برای ترویج امنیت در افغانستان و نقش آفرینی در ثبات منطقه ای تأکید کردند.

7- کشورهای مشارکت کننده از اینکه دولت موقت افغانستان بر تعهدات پیشین خود برای جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان علیه همسایگانش و دیگر کشورها در منطقه و سایر نقاط دنیا تأکید کرده ابراز خشنودی کردند.

8- طرف ها ضمن ابراز نگرانی شدید از وخیم تر شدن اوضاع اقتصادی و انسانی در افغانستان، درباره ضرورت بسیج تلاش های هماهنگ جامعه بین الم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه مشترک نشست مسکو درباره افغانستان+متن کامل

بیانیه مشترک نشست مسکو درباره افغانستان+متن کامل