مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 11:252021-10-20سياسي

چه کنیم فرزندانمان دروغ نگویند؟


یک عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر مقدس کردن راستگویی در خانواده تأکید کرد و گفت: تشویه و تنبیه بجا و شایسته باعث می شود اخلاقیات در خانواده به درستی شکل بگیرد.

- ایسنا/اصفهان یک عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بر مقدس کردن راستگویی در خانواده تأکید کرد و گفت: تشویه و تنبیه بجا و شایسته باعث می شود اخلاقیات در خانواده به درستی شکل بگیرد.

حجت الاسلام اصغر هادی در وبینار دروغگویی فرزندان در خانواده، چرایی و راهکارها از سلسله نشست های علمی با رویکرد پایداری و کارآمدی خانواده که ظهر امروز (چهارشنبه-28 مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در روایات اسلامی داریم اگر کسی را به خاطر کار بدی سرزنش کردی، خودت هم دچار آن می شوی، پس برای نهی از منکر باید بگوییم این کار بد بود، نه اینکه تو آدم بدی هستی.

وی با بیان اینکه اگر فرزندمان دروغ گفت باید از این کار او انتقاد کنیم نه از خودش، افزود: این موضوع خیلی مهم است که شخصیت فرزندمان را بالا ببریم و بگوییم تو بزرگی و قرار است فردا شخصیت بزرگی در جامعه باشی، اما کاری که انجام دادی بد است، در واقع به جای اینکه شخصیت فرزندمان را خرد کنیم، کار بد را خرد کنیم.

یک عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از دروغگویی فرزندان را مقدس کردن راستگوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کنیم فرزندانمان دروغ نگویند؟

چه کنیم فرزندانمان دروغ نگویند؟