مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:502021-10-20پزشكي

آیا داروهای گیاهی می توانند فشار خون را کنترل کنند؟


در هر مسئله رعایت حرف پزشک متخصص و توجه به نسخه های او اثرگذار است و تجربه نشان داده تجویزهای خانگی معضلی را حل نمی کند.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک داروساز در خراسان جنوبی گفت: در هر مسئله رعایت حرف پزشک متخصص و توجه به نسخه های او اثرگذار است و تجربه نشان داده تجویزهای خانگی معضلی را حل نمی کند.

فرزانه شمشیرگران در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا داروهای گیاهی می توانند جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی کنترل فشار خون باشند، اظهار کرد: متاسفانه آنچه به عنوان داروهای گیاهی یا سنتی شناخته می شوند در هیچ جای دنیا نتوانسته اند اثر قابل توجهی در کنترل فشار خون داشته باشند.

وی افزود: گاها اثرات کوتاه و مقطعی پس از مصرف با کاهش فشار خون مقطعی به اشتباه درمان فشار خون نامیده می شود، اما نباید این اشتباه را ادامه داد؛ حقیقت این است که پزشک بهتر از هر فردی می تواند با توجه به شرایط بیمار برای او تجویز داشته باشد؛ نه افرادی که تنها اثر کوتاه مدت اتفاقی چند داروی گیاهی را دیده اند.

این داروساز بیان کرد: ممکن است پس از مدت کوتاهی از مصرف این داروهای گیاهی فشارخون در حد مناسب باشد، اما گاها پس از چند ساعت و چند دقیقه فشار خون به سطح اولیه برمی گردد و عوارض درازمدت فشار خون برای بیماران باقی می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا داروهای گیاهی می توانند فشار خون را کنترل کنند؟

آیا داروهای گیاهی می توانند فشار خون را کنترل کنند؟