مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-20پزشكي

سه اختلال روانی گریبانگیر جامعه در دوران کرونا


براساس گزارش های سازمان بهزیستی، افسردگی، اضطراب و استرس در کشور پس از شیوع کرونا به میزان 16 درصد افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه ایران درباره تأثیر نامطلوب پاندمی در افزایش افسردگی به ارایه گزارشی پرداخت و نوشت: این در حالی است که مطالعات جهانی در انگلستان هم نشان می دهد که تا حدود 30 درصد علائم روانشناختی برخی بیماران در سه علامت افسردگی، استرس و اضطراب افزایش داشته است.

سازمان نظام روانشناسی کشور نیز در گزارشی اعلام کرده که بیماری کرونا، بهداشت روانی 50 درصد جامعه را به مخاطره انداخته است.

افسردگی و بروز بیماری های روانی همواره در میان شهروندان همه جوامع وجود داشته است، اما با بروز و شیوع ویروس کرونا بنابر تحقیقات صورت گرفته میزان این قبیل بیماری ها به صورت محسوسی افزایش یافته است، مشکلات ناشی از بیماری هایی نظیر افسردگی حتی تا سال ها پس از پایان کرونا، می تواند اثرات طولانی مدت و مخربی بر افراد باقی گذارد.

فربد فدایی، روانپزشک با اشاره به اینکه افسردگی یک عاطفه طبیعی، نشانه ای از یک بیماری یا یک بیماری است، به ایران می گوید: اگر فردی با ناکامی روبه رو شود، برای نمونه دانشجویی در امتحان نمره کم گرفته باشد، دچار افسردگی می شود که در اینجا یک واکنش طبیعی محسوب می شود و البته پس از مدتی خودبه خود برطرف می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سه اختلال روانی گریبانگیر جامعه در دوران کرونا

سه اختلال روانی گریبانگیر جامعه در دوران کرونا