مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 مهر 1400 ساعت 13:402021-10-19بين الملل

سازمان ملل: تحریم های دارویی آمریکا علیه ایران نقض حقوق بشر است


سازمان ملل در گزارشی تاکید کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران باعث نقض حقوق بشر در ارتباط با برخی بیماران در ایران می شود.

- سازمان ملل در گزارشی تاکید کرد که تحریم های آمریکا علیه ایران باعث نقض حقوق بشر در ارتباط با برخی بیماران در ایران می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمعی از کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر امروز (سه شنبه) در گزارشی با اشاره به مشکلاتی که برخی بیماران در ایران برای دسترسی به دارو و تجهیزات درمانی مورد نیاز خود در نتیجه تحریم های آمریکا با آن مواجهند، تاکید کردند که این تحریم ها مانع برخورداری این بیماران از حقوق بشر، به ویژه حق سلامت می شود.

در این گزارش به ویژه به تصمیم یک شرکت داروسازی سوئدی برای لغو ارسال محموله باندهای پزشکی خود به ایران به دلیل تحریم های آمریکا اشاره شده است.

این باندها برای مراقبت از بیماران مبتلا به ای.

بی (یک نوع بیماری نادر پوستی) استفاده می شود و تنها تولید کننده این نوع از باندها یک شرکت سوئدی است که پیش از این نیز صادرات محصولات خود به ایران را به دلیل تحریم متوقف کرده بود.

این کارشناسان در ادامه آورده اند: تحریم های آمریکا سبب شده است تا کودکان و سایر افراد مبتلا به این بیماری در ایران نتوانند از حق سلامت خود بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: تحریم های دارویی آمریکا علیه ایران نقض حقوق بشر است

سازمان ملل: تحریم های دارویی آمریکا علیه ایران نقض حقوق بشر است