مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-17اقتصادي

خط تولید باطری خودروهای برقی در ایران راه اندازی می شود


رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران از بومی سازی و تولید 10 ماده پر مصرف صنعت نفت در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران خبر داد.

- ایسنا/البرز رییس پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران از بومی سازی و تولید 10 ماده پر مصرف صنعت نفت در پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران خبر داد.

مسعود کمبرانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تولید 10 ماده پرمصرف صنعت نفت در پژوهشکده توسعه صنایع شیمایی به دیگر تولیدات مهم پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران اشاره کرد و گفت: کریستالیزاتور از دیگر تولیدات پژوهشکده صنایع شیمیایی ایران است که نقش مهمی در صنایع فولاد، آلومینیوم و مس دارد و ضمن بی نیازی از واردات این ماده ارزش افزوده بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به بومی سازی ابرخازن های الکتروشیمیایی توسط این پژوهشکده تصریح کرد: باتوجه به دور شدن از انرژی فسیلی و تولید ماشین های برقی و الکتریکی نیاز به ابرخازن ها و باطری شارژ سریع رو به افزایش است و در علوم مختلفی از جمله هوا و فضا کاربرد حیاتی دارند؛ به گونه ای که کشورهای توسعه یافته در حال سرمایه گذاری های چند ده میلیون دلاری در این زمینه هستند اما محدودیت بودجه در ایران اجازه چنین سرمایه گذاری را نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط تولید باطری خودروهای برقی در ایران راه اندازی می شود

خط تولید باطری خودروهای برقی در ایران راه اندازی می شود