مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 مهر 1400 ساعت 08:452021-10-16سياسي

انحصار در واردات وتوزیع نهاده های دامی/ اولویت مبارزه با فساد است


مشاور سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ورود دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات می تواند در مبارزه با فساد موثر باشد.

- ، علیرضا جاوید عربشاهی، مشاور عالی سازمان تعاون روستایی در در نشست ملی مطالبه گران حوزه آب و کشاورزی با اشاره به اینکه فراتر از مبارزه با مفسد، مبارزه با زمینه های ایجاد فساد است، گفت: متاسفانه خیلی از عوامل فسادزا برای جریانهای مطالبه گر مشهود نیست و تشکلی که می خواهد با فساد مبارزه کند ابتدا باید زمینه های را بشناسند و بعد با آنها مبارزه کند.

وی افزود: راهکار مبارزه با فساد صرفاً مصداقی برخورد نمودن و رسانه ای کردن آن نیست.

باید دستگاه هایی همچون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات در مبحث نظارتی ورود کنند و در بخش قانون گذاری، قوانین فسادزا را در مجلس حذف کنیم و همچنین در نسبت به شناسایی زمینه های فساد زا آنها را اولویت بندی نماییم.

عربشاهی در ادامه به زمینه های بروز فساد در حوزه کشاورزی پرداخت و در این باره اظهار کرد: در توضیع نهادها و واردات انحصارگرایی داریم و اگر یک سامانه شفافیت از میزان تولید و توان صادرات برای اشخاص و تاجران وجود داشت، فرصت ورود عادلانه و منصفانه برای همه افراد در این زمینه فراهم می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انحصار در واردات وتوزیع نهاده های دامی/ اولویت مبارزه با فساد است

انحصار در واردات وتوزیع نهاده های دامی/ اولویت مبارزه با فساد است