مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 مهر 1400 ساعت 12:052021-10-13اجتماعي

بیماری طاعون نشخوارکنندگان در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از عدم مشاهده مورد ابتلای نشخوارکنندگان به بیماری طاعون تاکنون در استان خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، داود غنی پور معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: طاعون نشخوار کنندگان کوچک ( (PPRبیماری ویروسی فوق العاده مسریست که سالانه تلفات چشمگیری بر دام های اهلی و گونه های نشخوارکننده در زیستگاه های طبیعی کشور وارد می آورد، هرچند درسال جاری تاکنون گزارش مشاهده بیماری مذکور در زیستگاه های طبیعی استان گزارش نگردیده است.

وی افزود : این اداره کل با استفاده از تمهیدات لازم و براساس پروتکل های استاندارد موجود و با همکاری و هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان و ادارات تابعه آن در شهرستانها از طریق شناسایی کانونهای پرخطر که عموما شامل آبشخورهای مشترک حیات وحش  و دام های اهلی اقدام کرده است.

غنی پور گفت: کارشناسان پایش حیات وحش ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان و یگان حفاظت محیط زیست استان نسبت به تشدید پایش زیستگاهها و کانون های تراکم علفخواران وحشی اقدامات لازم را انجام و از سوی دیگر سم پاشی و گندزدایی آبشخورهای این مناطق قبل از شروع فصل پر خطر از سوی دامپزشکی در دستور کار قرار گرفته که نتیجه آن با وجود مشاهده بیماری در برخی نقاط کشور،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری طاعون نشخوارکنندگان در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است

بیماری طاعون نشخوارکنندگان در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است