مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 12:502021-10-12پزشكي

ارتباط میان تب خال و بیماری های تخریب کننده سلول های عصبی


محققان دانشگاه ایلینوی در شیکاگو در مطالعه اخیرشان از ارتباط میان تب خال و بیماری های تخریب کننده سلول عصبی خبر داده اند.

- محققان "دانشگاه ایلینوی در شیکاگو" در مطالعه اخیرشان از ارتباط میان تب خال و بیماری های تخریب کننده سلول عصبی خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، محققان آمریکایی در این مطالعه نشان دادند وجود پروتیین آپتینورین(OPTN) در سلول ها، گسترش ویروس هرپس سیمپلکس 1 را محدود می کند.

به گفته دکتر دیپاک شوکلا محقق این مطالعه، یافته های آنها نشان می دهد ارتباط مستقیمی میان ویروس هرپس با بیماری های تخریب کننده عصبی مانند بیماری آلزایمر، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و گلوکوم وجود دارد.

یافته های این مطالعه با عنوان پروتیین آپتینورین به عنوان یک عامل محدود کننده ذاتی میزبان در برابر ویروس هرپس سیمپلکس عمل می کند در مجله Nature Communications منتشر شده است.

در این مطالعه محققان به دنبال این بودند تا دریابند چرا ویروس هرپس سیمپلکس می تواند برای افرادی که دارای نقص ایمنی هستند کشنده باشد اما آسیبی به افراد سالم نزند.

ویروس های تبخال به طور طبیعی سیستم عصبی مرکزی را آلوده می کنند و می توانند به اختلالات تخریب کننده سلول های عصبی مغز و اختلالات چشمی و همچنین انسفالیت منجر شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط میان تب خال و بیماری های تخریب کننده سلول های عصبی

ارتباط میان تب خال و بیماری های تخریب کننده سلول های عصبی