مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-12سياسي

کارشناسان رسمی دادگستری چشم قاضی هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا علی پور روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص قانون کسب و کار افزود: - رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری با تاکید بر اینکه کارشناسان چشم قاضی هستند و فعالیت شبه قضایی انجام می دهند، گفت: کارشناسان در 1100 تخصص و 71 رشته فعالیت می کنند و 85 درصد از آن ها در اختیار دستگاه قضایی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا علی پور روز سه شنبه در نشست خبری با موضوع بررسی مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص قانون کسب و کار افزود: جامعه آشنایی کافی با کانون کارشناسان دادگستری ندارد و حتی برخی تفاوت کارشناسان رسمی و وکلا را نمی دانند در حالی که کارشناسان رسمی یار و یاور قضات در پرونده های تخصصی هستند.

علی پور اظهار داشت: جذب کارشناسان با دولت نیست و در یک کمیته هفت نفره متشکل از سه نماینده از دستگاه قضایی و چهار کارشناس ظرفیت تعیین می شود و بعد از آن سازمان سنجش آموزش کشور با برگزاری آزمون کتبی از متقاضیان در فرایند جذب کارشناسان اقدام می کند.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 42 هزار کارشناس رسمی پروانه فعالیت دارند، ادامه داد: یک کارشناس بعد از انجام مصاحبه و پذیرش باید در مدت یک سال زیر نظر یک کارشناس با تجربه 10 سال آموزش های لازم را بگذراند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان رسمی دادگستری چشم قاضی هستند

کارشناسان رسمی دادگستری چشم قاضی هستند