مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 06:152021-10-11پزشكي

چرا سازمان غذا و دارو به واکسن«کووپارس» مجوز مصرف اضطراری نداد؟


مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند مطالعه و اثربخشی این واکسن، از عدم صدور مجوز مصرف اضطراری برای آن انتقاد کرد.

- مدیر اجرایی کارآزمایی بالینی واکسن "کووپارس" ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند مطالعه و اثربخشی این واکسن، از عدم صدور مجوز مصرف اضطراری برای آن انتقاد کرد.

دکتر مسعود سلیمانی دودران در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تاکنون 14 هزارنفر در فاز سوم مطالعه کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس وارد مطالعه شدند، گفت: حدودا از 10 روز قبل نیز تزریق دوز دوم واکسن به برخی صورت گرفته است و روند ادامه دارد.

داده های مربوط به نتایج اثربخشی از اواخر این هفته تجمیع می شود اما در مورد بی خطری، در این 14 هزارنفر که همگی دُز اول واکسن را گرفتند عوارض جدی گزارش نشده است.

وی افزود: طرح اولیه ما برای کارآزمایی بالینی فاز سوم تزریق واکسن به 40 هزارنفر بوده است؛ ولی هرجا که داده ها نتایج اثربخش را برایمان مسجل کند دیگر داوطلب بیشتری وارد مطالعه نمی کنیم.

او با تاکید بر اینکه مطالعه بر واکسن کووپارس بسیار سخت گیرانه انجام شده است، تصریح کرد: ما در فاز اول 133 نفر را وارد مطالعه کردیم که درمورد هیچکدام از واکسن های فعلی در ایران چنین رقمی نداشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سازمان غذا و دارو به واکسن«کووپارس» مجوز مصرف اضطراری نداد؟

چرا سازمان غذا و دارو به واکسن«کووپارس» مجوز مصرف اضطراری نداد؟