مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-11سياسي

آیا بدون لمس ضریح هم می توان زیارت کرد؟/ رکن اصلی زیارت معرفت به امام است


استاد حوزه علمیه مشهد رکن اصلی زیارت را معرفت، توجه و احساس حضور در محضر امام دانست و گفت: اگر رکن اصلی در زیارت، معرفت به امام شد، باید بدانیم همه آن چیزهای که به عنوان آداب زیارت مطرح می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، عده ای هنجارشکن در چند روز گذشته به بهانه زیارت ضریح مطهر امام هشتم و اعتراض به محدودیت های کرونایی، ضمن هتک حرمت به آستان نورانی امام رئوف، آسیب هایی هم به حرم وارد کردند.

سؤال اینجا است که آیا زیارتی که با هتک حرم هم به حرم و هم زائران امام رضا(ع) همراه بود، مورد قبول خداوند و ائمه واقع می شود؟ و آیا زیارت تنها با لمس ضریح مطهر اتفاق می افتد؟ برای پاسخ به این سؤالات مصاحبه ای با حجت الاسلام محمد الهی خراسانی یکی از اساتید حوزه علمیه مشهد و عضو کارگروه اخلاق حوزه علمیه خراسان انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

زائر در درجه اول باید خودش را در محضر امام ببیند فارس: به عنوان یک کارشناس مذهبی بفرمایید زیارت با معرفت چیست و چه آدابی دارد؟ مهم ترین مسئله در آداب زیارت توجه و معرفت به امام و حضور قلب در گفت وگو با ایشان است، این احساس حضور در محضر امام مهم ترین مسئله است.

تعبیر برخی بزرگان این بود که زیارت با معرفت یعنی زائر توجه داشته باشد که به زیارت امام حیّ ، حاضر ، ناظر و قادر آمده است، اعتقادش این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بدون لمس ضریح هم می توان زیارت کرد؟/ رکن اصلی زیارت معرفت به امام است

آیا بدون لمس ضریح هم می توان زیارت کرد؟/ رکن اصلی زیارت معرفت به امام است