مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 مهر 1400 ساعت 06:202021-10-10اجتماعي

تجهیز محوطه و موزه هفت تپه به سیستم حفاظت الکترونیک


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از تجهیز محوطه تاریخی و موزه هفت تپه به سیستم حفاظت الکترونیکی خبر داد.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از تجهیز محوطه تاریخی و موزه هفت تپه به سیستم حفاظت الکترونیکی خبر داد.

سیدحکمت الله موسوی با اعلام این که با استفاده از اعتبارات ابلاغی سال جاری، محوطه و موزه هفت تپه نیز مانند محوطه چغازنبیل به سیستم حفاظت الکترونیکی مجهز شد افزود: در دنیای امروز و حفاظت مدرن از محوطه های تاریخی، نصب دوربین های مداربسته معمول ترین روش است و می توان آن را به عنوان اولین قدم در حفاظت الکترونیک از محوطه ها عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، وی در معرفی موزه و محوطه تاریخی هفت تپه بیان کرد: محوطه هفت تپه، یکی از معدود شهرهای ایلامی شناخته شده ای است که کاوش در آن در دهه 40 شمسی به همت دکتر نگهبان آغاز و موجب شناخت بیشتری از دستگاه اداری حکومت ایلامی شد.

موزه هفت تپه نیز به موازات گسترش کاوش ها در هفت تپه به پیشنهاد و پشتکار بی مانند شادروان دکتر نگهبان با هدف حفاظت و نمایش آثار تاریخی هفت تپه گشایش یافت و در حال حاضر دارای اتاق معرفی دو محوطه ایلامی چغازنبیل و هفت تپه و موزه اختصاصی دوره ایلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز محوطه و موزه هفت تپه به سیستم حفاظت الکترونیک

تجهیز محوطه و موزه هفت تپه به سیستم حفاظت الکترونیک