مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 19:002021-10-09اقتصادي

800 هزار نهال در سطح استان سمنان آماده توزیع است


مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان سمنان گفت: با هدف ارتقای درخت کاری و پوشش گیاهی استان 800 هزار نهال آماده توزیع است.

- ، محمد جعفر مرادی حقیقی شامگاه شنبه در نشست مسئولان حوزه کشاورزی استان سمنان با استاندار به میزبانی سالن جلسات استانداری با بیان اینکه بیش از نیمی از سطح استان را بیابان و کویر احاطه کرده و 352 هزار هکتار جنگل نیز در استان وجود دارد، ابراز داشت: سه میلیون و 741 هزار هکتار مرتع در استان وجود داشته که در اختیار مرتع داران است.

وی با بیان اینکه حفاظت از عرصه های طبیعی و جنگل های بِکر و دست نخورده با گونه های نادر، از اولویت ها و برنامه های کاری منابع طبیعی استان است، افزود: مهار کانون های بحرانی بیابان و شن های روان با نهال کاری و بذر کاری و ایجاد بادشکن اطراف مزارع در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه حوزه های آبخیز استان بسیار وسیع بوده و تاکنون 470 هزار هکتار از وسعت این حوزه ها مطالعه و اجرای بندهای سنگ و ملات و خاک اجرا شده است، گفت: طرح توسعه جنگل کاری در استان در دستور کار قرار دارد.

مرادی حقیقی همچنین گفت: با هدف ارتقای پوشش گیاهی و همچنین درختکاری در سطح استان، 800 هزار اصله نهال آماده توزیع برای استفاده مردم در زمینه جنگل کاری، مهیا شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

800 هزار نهال در سطح استان سمنان آماده توزیع است

800 هزار نهال در سطح استان سمنان آماده توزیع است