مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 مهر 1400 ساعت 18:352021-10-09بين الملل

العربی الجدید: علت حملات مکرر إسراییل به فرودگاه تیفور چیست؟


فرودگاه نظامی تیفور در حومه شرقی استان حمص سوریه همواره یکی از اهداف اصلی حملات رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر بوده است.

- فرودگاه نظامی تیفور در حومه شرقی استان حمص سوریه همواره یکی از اهداف اصلی حملات رژیم صهیونیستی طی چند سال اخیر بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، فرودگاه نظامی تیفور در حومه شرقی استان حمص یکی از بزرگ ترین و مهم ترین پایگاه های هوایی سوریه به شمار می رود که همواره یکی از اهداف حملات هوایی اسراییل طی چندین سال گذشته بوده است.

در همین رابطه، در حمله موشکی شامگاه جمعه اسراییل به فرودگاه تیفور دو نفر از گروه های نظامی هم پیمان ارتش سوریه جان باختند که به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه این دو غیر سوری بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه هویت این دو نفر را اعلام نکرد اما تیپ فاطمیون در اطراف فرودگاه تیفور و منطقه دارای معادن فسفات در حومه شرقی حمص مستقر است.

اهمیت فرودگاه تیفور فرودگاه نظامی تیفور که نام دیگر آن فرودگاه نظامی التیاس است، یکی از مهمترین و بزرگترین پایگاه های نظامی سوریه به شمار می رود که در حدود 60 کیلومتری شرق شهر تدمر در استان حمص قرار دارد.

این فرودگاه دارای 54 آشیانه برای انواع جنگنده ها و بالگردهای نظامی و دو باند پرواز است که طول یکی از آن ها به سه کیلومتر می رسد و از این منظر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید: علت حملات مکرر إسراییل به فرودگاه تیفور چیست؟

العربی الجدید: علت حملات مکرر إسراییل به فرودگاه تیفور چیست؟