مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 15:402021-10-07بين الملل

هشدار کرملین به اعضای ناتو درخصوص تشدید تنش دیپلماتیک


سخنگوی دولت روسیه اخراج کارکنان مأموریت این کشور در مقر ناتو را موجب تضعیف امکان عادی سازی روابط و تداوم گفت وگو بین مسکو اعضای این پیمان نظامی توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه روز پنجشنبه درخصوص تشدید تنش دیپلماتیک از سوی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری گفت، اقدام ناتو درخصوص اخراج بخشی از کارکنان مأموریت روسیه در مقر ناتو در بروکسل، امید برای عادی شدن روابط و تداوم گفت وگوها میان مسکو و اعضای این اتحاد نظامی را کم رنگ می کند.

پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: این [حرکت] نشانگر تناقض بین بیانیه های نمایندگان ناتو درباره تمایل به عادی سازی روابط و اقدامات واقعی آن ها است .

این مقام روس افزود، اقدامات ناتو حاکی از امکان عادی سازی روابط و تداوم گفت وگوها نیست و در واقع چنین چشم اندازهایی کاملاً کم رنگ شده اند .

روز چهارشنبه یک مقام ناتو اعلام کرد، هشت عضو از مأموریت روسیه در مقر این سازمان در بروکسل را با این ادعا که آن ها مأموران اطلاعاتی اعلام نشده هستند، اخراج شده اند.

در سال 2018 و درپی کشته شدن سرگیی اسکریپال جاسوس دوجانبه و دخترش در انگلیس، ناتو از توافق با مسکو برای انتصاب هفت کارمند در مأموریت روسیه در ناتو را فسخ کرد و درخواست سه کارمند دیگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار کرملین به اعضای ناتو درخصوص تشدید تنش دیپلماتیک

هشدار کرملین به اعضای ناتو درخصوص تشدید تنش دیپلماتیک