مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 مهر 1400 ساعت 06:252021-10-07پزشكي

احتمال مرگ سیگاری ها از کرونا 6 برابر بیشتر است


نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که احتمال بستری شدن سیگاری ها در بیمارستان بر اثر ابتلا به کووید-19، 80 درصد و احتمال مرگ آنها 6 برابر بیشتر از غیرسیگاری ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از پایگاه اینترنتی ساینس، محققان از ابتدای همه گیری کرونا تصور می کردند که سیگار کشیدن یکی از بزرگ ترین عوامل بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان است اما تاکنون یک مقاله رسمی و به عنوان مدرک و مستندات در این زمینه ارایه نشده است و بنابراین بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان و مرگ آنها را به سرطان ریه، سرطان دهان و حلق و دیگر انواع سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی، آمفیزم و سایر موارد مرتبط می دانستند.

اما این مطالعه جدید که روی بیش از 420 هزار بیمار انجام شده است، نشان می دهد افراد سیگاری در صورت ابتلا به کرونا به نوع شدید این بیماری مبتلا می شوند.

در این مطالعه در بین نزدیک به 14 هزار فرد سیگاری، 51 مورد بستری کووید-19 بوده که معادل یک نفر از 270 نفر بستری در بیمارستان بود.

همچنین 36 نفر جان خود را از دست دادند که برابر با 384 نفر از جان باختگان این ویروس است.

برای مقایسه و درک بهتر موضوع در بین 250 هزار فرد غیرسیگاری 440 مورد در بیمارستان بستری شدند که معادل یک نفر در تقریباً 600 مورد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال مرگ سیگاری ها از کرونا 6 برابر بیشتر است

احتمال مرگ سیگاری ها از کرونا 6 برابر بیشتر است