مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 مهر 1400 ساعت 15:002021-10-06بين الملل

اردن: طرح برق رسانی به لبنان از طریق خاک سوریه ادامه دارد


نخست وزیر اردن بر آمادگی کشورش برای حمایت و پشتیبانی لازم از لبنان که با چالش های اقتصادی استثنایی روبروست، تاکید کرد.

- نخست وزیر اردن بر آمادگی کشورش برای حمایت و پشتیبانی لازم از لبنان که با چالش های اقتصادی استثنایی روبروست، تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بشر الخصاونه، نخست وزیر اردن با غسان الزامل، وزیر برق سوریه و ولید فیاض، وزیر انرژی لبنان دیدار کرد.

در این دیدار اقدامات عملی برای تسریع در وارد کردن گاز و برق مصر به لبنان از خاک اردن و سوریه با هدف مقابله با چالش های انرژی در لبنان بررسی شد.

الخصاونه به اظهارات دو وزیر لبنان و سوریه پیرامون تلاش های مبذول شده برای تسریع در انجام اقدامات عملی جهت تکمیل زیرساخت لازم در خاک سوریه برای انتقال گاز و برق و نیز برخی مسائل فنی و قراردادی که بر سر آنها توافق خواهد شد، گوش فراداد.

همچنین هاله زواتی، وزیر انرژی اردن امروز چهارشنبه گفت، هدف از نشست امان با وزیر برق سوریه و وزیر انرژی لبنان تدوین برنامه عملیاتی و برنامه زمانی برای تجهیز لبنان به برق اردن از خاک سوریه است.

وی افزود، هدف از این نشست راه اندازی مجدد خطوط اتصال برقی موجود بین شبکه های اردن، سوریه و لبنان است تا به لبنانی ها در تامین بخشی از نیازهای برق خود کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن: طرح برق رسانی به لبنان از طریق خاک سوریه ادامه دارد

اردن: طرح برق رسانی به لبنان از طریق خاک سوریه ادامه دارد