مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 22:102021-10-05بين الملل

بازار گرم خرید و فروش سلاح های مدرن آمریکایی در افغانستان


پس از خروج آمریکا از افغانستان و سقوط دولت کابل، حال این روزها بازار خرید و فروش سلاح های آمریکایی در فروشگاه های شهر کابل پررونق است.

- به نقل از نیویورک تایمز، پس از خروج آمریکا از افغانستان و سقوط دولت کابل، حال این روزها بازار خرید و فروش سلاح های آمریکایی در فروشگاه های شهر کابل و برخی دیگر از شهرهای افغانستان پررونق است.

در این گزارش گفته شده این روزها در افغانستان همزمان با سلطه طالبان، بخش زیادی از سلاح ها و تجهیزات نظامی آمریکا به صورت آشکار توسط معامله گران سلاح به فروش می رسند.

بخش زیادی از خرید و فروش سلاح های آمریکایی در ولایت قندهار صورت می گیرد و خریداران این تسلیحات و سایر تجهیزات آمریکایی به سربازان سابق دولت افغانستان و یا نیروهای طالبان پول پرداخت می کنند.

در حال حاضر فروشگاه های جدید اسلحه فروشی در افغانستان شروع به کار کرده است و در این فروشگاه ها انواع نارنجک، دوربین های چشمی و عینک های دید در شب به فروش می رسند.

این در حالی است که این تجهیزات برای آموزش و تجهیز نیروهای ارتش سابق افغانستان از سوی آمریکا به آنان تحویل داده شده بود و مجموع ارزش آن ها که طی 20 سال به صورت مداوم به دولت افغانستان واگذار شده بود، به ده ها میلیون دلار می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار گرم خرید و فروش سلاح های مدرن آمریکایی در افغانستان

بازار گرم خرید و فروش سلاح های مدرن آمریکایی در افغانستان