مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 09:452021-10-05اقتصادي

بحران آب در تهران جدی است


شرایط آبی استان تهران مطلوب نبوده و با توجه به اینکه دیگر خبری از ترسالی نیست کارشناسان اوضاع را بحرانی تلقی کردند.

- آمار و ارقام منابع آبی استان تهران گویای وجود یک بحران جدی است؛ بحرانی که به گفته کارشناسان اگر امروز به فکر آن نباشیم به یک چالش اساسی در سال های آینده تبدیل می شود که دیگر راه چاره ای برای آن نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کارنامه سال آبی 1400 - 1399 درحالی بسته شد که میزان بارش های کشور در مقایسه با متوسط بلند مدت با کاهش 37 درصدی مواجه بوده و همین امر در حوزه عملکرد استان تهران و حوضه آبریز سدهای پنجگانه تهران نیز مشهود بوده و ورودی آب به مخازن سدهای تهران را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مقایسه میزان بارش ها در حوزه عملکرد استان بیانگر کاهش 34 درصدی نزولات جوی سال آبی 1400 - 1399 نسبت به 461 میلی متر بارش سال آبی 1399 - 1398 است، همین امر با توجه به عدم بارش برف و نبود پوشش برفی مناسب در حوضه آبریز سدهای تأمین کننده آب شرب کلان شهرهای تهران و کرج در زمستان سال گذشته و عدم بارش در فروردین ماه سال جاری (ثبت تنها 2.

3 میلی متر بارش در فروردین ماه سال 1400 به عنوان کم بارش ترین فروردین ماه دوره آماری 52 ساله) موجب شد اندک برف موجود در حوضه آبریز سدها نیز به تدریج ذوب شده و شاهد رواناب و سیلاب های ناشی از ذوب برف نباشیم و میزان ورودی آب به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب در تهران جدی است

بحران آب در تهران جدی است