مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 مهر 1400 ساعت 00:552021-10-04اقتصادي

کسب رتبه نخست جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی در حوزه معماری


شهردار منطقه 12 از کسب رتبه برتر در نخستین دوره جایزه مدیریت شهری اسلامی-ایرانی برای مرمت خانه اردیبهشت عودلاجان خبر داد.

- ، علی محمد سعادتی گفت: منطقه 12 شهرداری تهران به عنوان مرکز تاریخی تهران، مرمت و احیای خانه آقا موسی، خانه ای با پیشینه تاریخی بیش از 150 سال و یادگارهایی از دوره معماری معاصر در محله عودلاجان را با رویکرد جلب مشارکت شهروندی و تمرکز بر دارایی های شهرداری به منظور حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری در دست اقدام قرار داد.

وی افزود: سال 98، مرمت این بنا با همکاری بخش خصوصی آغاز شد و هم اکنون در دو سطح زیرزمین و طبقه همکف با 370 مترمربع مساحت و حدود 400 مترمربع زیربنا با نام خانه اردیبهشت عودلاجان در قالب مؤسسه ای فرهنگی هنری به بهره برداری رسیده است.

به گفته سعادتی، کشف ویژگی های خاص معماری در فرایند مرمت بنا نظیر کشف یک حمام تاریخی اختصاصی مدفون شده در طبقه زیرین ، کشف حوض قدیمی از جنس ساروج در سطوح زیرین حیاط موجود و کشف یک چهارطاقی، ارتباط دهنده بنا با ابنیه هم جوار از دستاوردهای مهم این اقدام بوده است.

شهردار قلب طهران با اشاره به اجرای برنامه ارتقای کیفیت زندگی در این منطقه با نگاه تقویت سکونت و توسعه گردشگری و با اتخاذ راهبرد طب سوزنی شهری توضیح داد: منظور از راهبرد طب سوزنی در این برنامه، شناسایی نقاط مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب رتبه نخست جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی در حوزه معماری

کسب رتبه نخست جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی در حوزه معماری