مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 08:252021-10-04پزشكي

76 سال، سن امید به زندگی در ایران


به گفته رییس اداره پیشگیری از سرطان وزارت بهداشت، افزایش نسبت جمعیت سالمندی و امید به زندگی به کل جمعیت کشور می تواند میزان بروز سرطان در گروه های اجتماعی را افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی قنبری مطلق با بیان اینکه 50 درصد از سرطان ها قابل پیشگیری یا درمان هستند، اظهار داشت: برخی از کشورها توانسته اند تا مرز 70 درصد سرطان های مختلف را درمان کنند.

وی گفت: سن امید به زندگی در ایران 76 سال ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نسبت جمعیت سالمندی و امید به زندگی به کل جمعیت کشور می تواند میزان بروز سرطان در گروه های اجتماعی را افزایش دهد، اضافه کرد: افزایش پیک بروز سرطان تا سن 85 سالگی ادامه پیدا می کند.

دکتر قنبری مطلق با اشاره به این که سرطان نسبت به دو دهه ی گذشته بیماریِ درمان پذیرتری شده است، عنوان کرد: رعایت عواملی مانند کاهش اضافه وزن و افزایش فعالیت بدن و ترک سیگار و مصرف میوه و سبزیجات به پیشگیری از سرطان کمک می کنند.

وی در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با اشاره به لزوم تشخیص به هنگام سرطان، توضیح داد: ما باید علائم ناگهانی سرطان مانند سرفه های ناگهانی و کاهش وزن شدید و یبوست و بروز خون در ادرار و مدفوع را بشناسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

76 سال، سن امید به زندگی در ایران

76 سال، سن امید به زندگی در ایران