مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 07:052021-10-04اقتصادي

خرید توافقی، قیمت انگور را در خراسان شمالی بالا کشاند


رییس تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: خرید توافقی قیمت انگور را در این استان بالا کشاند.

- جلیل رمضانی در گفت و گو با ایسنا، افزود: از آنجاییکه سرمای زیادی طی سال جاری در این استان حادث نشد، میزان تولید انگور در استان افزایش یافت اما به علت خشکسالی شدید کیفیت انگور کاهش یافت.

وی ادامه داد: بطوریکه وضعیت کیفیت انگور تا جایی پیش رفت که 70 درصد از تولیدات تاکداران باید به سمت صنعتی شدن پیش می رفت و چندان قابلیت انبار کردن و یا تازه خوری را نداشت.

رمضانی اظهارکرد: به منظور جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان به علت کاهش احتمالی قیمت این محصول، تعاون روستایی اقدام به خرید توافقی انگور کرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا با کارخانه کنسانتره و آبمیوه گیری شاهد که متعلق به شبکه تعاون روستایی است، منعقد شد تا انگورهای خریداری شده به این کارخانه ارسال شود.

این مقام مسئول بیان کرد: برای خرید انگور دو مرکز خرید در منطقه بدرانلو در شهرستان بجنورد و منطقه قاضی در شهرستان مانه و سملقان منعقد شد تا تاکداران انگورهای خود را تحویل این مراکز خرید بدهند.

وی تاکیدکرد: تا قبل از راه اندازی این مراکز خرید، انگورهای خریداری شده توسط واسطه ها با قیمت دو هزار و 400 تومان بوده اما با ورود تعاون روستایی استان، خرید انگور در منطقه رقابتی شد و قیمت این محصول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید توافقی، قیمت انگور را در خراسان شمالی بالا کشاند

خرید توافقی، قیمت انگور را در خراسان شمالی بالا کشاند