مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 مهر 1400 ساعت 05:302021-10-04پزشكي

88 درصد کودکان زیر 6 سال کشور دندان پوسیده دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد حسین خوشنویسان درباره وضعیت بهداشت دهان و دندان در کودکان کشور، افزود: بر اساس آمارهای ملی، کودکان زیر 6 سال در بدو ورود به مدرسه به طور متوسط دارای 5 دندان پوسیده هستند و فقط 12 درصد از کودکان در این گروه سنی پوسیدگی دندان ندارند.

- عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: فقط 12 درصد از کودکان ایرانی زیر 6 سال در بدو ورود به مدرسه دندان های سالم دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، محمد حسین خوشنویسان درباره وضعیت بهداشت دهان و دندان در کودکان کشور، افزود: بر اساس آمارهای ملی، کودکان زیر 6 سال در بدو ورود به مدرسه به طور متوسط دارای 5 دندان پوسیده هستند و فقط 12 درصد از کودکان در این گروه سنی پوسیدگی دندان ندارند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در کودکان اظهار کرد: وجود پوسیدگی دندان از یک سو نشان دهنده عدم مراقبت کافی دندان ها و از سوی دیگر نشان دهنده آینده ای نامطلوب و نگران کننده برای دورنمای سلامت دهان در سال های آتی این کودکان است.

خوشنویسان ادامه داد: از سن 6 سالگی رویش دندان های در دهان شروع می شود وبه تدریج تا سن 12 سالگی 28 دندان دائمی جایگزین 20 دندان شیری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

88 درصد کودکان زیر 6 سال کشور دندان پوسیده دارند

88 درصد کودکان زیر 6 سال کشور دندان پوسیده دارند