مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 مهر 1400 ساعت 08:052021-10-03پزشكي

30 میلیون ایرانی از فشار خون رنج می برند/ اجرای طرح شفا


رییس فدراسیون ورزش های همگانی در کشور با تاکید براینکه رویکرد ورزش کشور به سمت همگانی تغییر کند، گفت: در حال حاضر 30 میلیون ایرانی از فشار خون رنج می برند.

- ، افشین مولایی صبح یکشنبه در حاشیه همایش پیاده روی در ساحل فرح آباد ساری، اضافه وزن و کم تحرکی را مشکل جدی در کشور بیان کرد و گفت: 20 درصد کودکان و 59 درصد جمعیت کشور از چاقی رنج می برند.

وی کم تحرکی 64 درصدی زنان را از دیگر دغدغه ها ذکر کرد و با اظهار اینکه 82 درصد علل مرگ و میر را کم تحرکی تشکل می دهد، گفت: 30 میلیون نفر در ایران از بیماری فشار خون رنج می برند.

وی با تاکید براینکه باید رویکرد در کشور به سمت توجه به ورزش های همگانی تغییر کند، اظهار داشت: برای تحرک بخشی شهروندان برنامه ای موسوم به شفا طراحی شده است و برای اجرای طرح ها نیازمند تقویت اعتباری فدراسیون هستیم.

مولایی با عنوان اینکه انجام پیاده روی، استفاده از دوچرخه، کاهش استفاده از آسانسور از جمله موارد مدنظر در طرح شفا است، بر لزوم تأمین زیرساخت های مورد نیاز در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با 30 شهر کشور برای اجرای طرح شفا تفاهمنامه منعقد شده است.

حسین بریمانی معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این همایش با اشاره به اهمیت ورزش همگانی خواستار توجه بیش از پیش به این رشته شد و گفت: پیاده روی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 میلیون ایرانی از فشار خون رنج می برند/ اجرای طرح شفا

30 میلیون ایرانی از فشار خون رنج می برند/ اجرای طرح شفا