مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 19:502021-10-02بين الملل

شگرد های رسانه ای در علوم شناختی: شروع صفر


این نوع خبررسانی که می خواهد همه موفقیت ها را به شکست تبدیل کند شبیه یک عملیات ضرب، در ریاضی است که یکی از اعداد صفر باشد.

به این شگرد در رسانه «شروعِ صفر» می گویند.

- علیرضا داودی کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی در گفتگو با فارس، ضمن تشریح کارکرد رسانه های فارسی زبان بیگانه درخصوص تکنیک ” شروعِ صفر “ گفت: در این تکنیک همه ی پدیده ها از شروعِ صفر مد نظر قرار می گیرند.

داودی افزود: در ریاضی صفر ضربدر هر عددی مساوی صفر است، شروع صفر دقیقا به این معناست که رسانه ذهن مخاطب را مرتبا با صفر ضرب می کند و همه چیز تهی و منفی می شود و هر نوع اقدامی هم صورت بگیرد، ذهن با ” شروع صفر “ شروع می کند.

کارشناس ارشد رسانه و علوم شناختی گفت: به عنوان مثال پل ساخته می شود، شروع صفر در ذهن مخاطب تعبیه می شود، دزدی مسئولان، پل ساخته می شود، رسانه ذهن مخاطب را می برد به سمتی که از این پروژه دزدی شده است، پس کل عظمت پل از بین می رود، چون با دزدی پیوندش دادند.

داودی درخصوص تاثیر این شگرد رسانه ای بر افکار مخاطبان گفت: هم اکنون که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است و واکسن داخلی هم در حال اخت است این رسانه ها عده ای از افراد را که به ارمنستان سفر کرده اند را نشان می دهند می گویند ببینید در ایران واکسن در حال تولید هست، اما عده ای از افراد به مثلا ارمنس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شگرد های رسانه ای در علوم شناختی: شروع صفر

شگرد های رسانه ای در علوم شناختی: شروع صفر