مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 15:402021-10-02پزشكي

متخصص آسم و آلرژی: دریافت همزمان واکسن کرونا و آنفلوآنزا خطری ندارد


واکسن های کووید 19 موجود در دنیا همگی بدون ویروس زنده هستند، بنابراین تزریق همزمان این دو واکسن منعی ندارد، زیرا هر کدام با ساز و کارهای ایمونولوژیک مخصوص به خود سبب تولید آنتی بادی در بدن می شوند و بر اثر هم تاثیر نمی گذارند.

- واکسن های کووید 19 موجود در دنیا همگی بدون ویروس زنده هستند، بنابراین تزریق همزمان این دو واکسن منعی ندارد، زیرا هر کدام با ساز و کارهای ایمونولوژیک مخصوص به خود سبب تولید آنتی بادی در بدن می شوند و بر اثر هم تاثیر نمی گذارند.

متخصص آسم، آلرژی و بیماری های نقص ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، واکسن کووید 19 و آنفلوآنزا را می توان به صورت همزمان دریافت کرد زیرا هر دو واکسن فاقد ویروس زنده هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر افشین شیرکانی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: طبق دستورالعمل های بهداشتی تمامی افراد بالاتر از 6 ماه می توانند سالانه واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

این پزشک متخصص آسم، آلرژی و بیماری های نقص ایمنی اضافه کرد: با توجه به رویکرد مختلف کشورها در استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی، شیوع دقیق آنفلوآنزا در پاییز و زمستان پیش رو قابل پیش بینی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص آسم و آلرژی: دریافت همزمان واکسن کرونا و آنفلوآنزا خطری ندارد

متخصص آسم و آلرژی: دریافت همزمان واکسن کرونا و آنفلوآنزا خطری ندارد