مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 مهر 1400 ساعت 05:552021-10-02اجتماعي

توزیع ناعادلانه خدمات اجتماعی؛ مشکل شهرهای اقماری پایتخت


یک جامعه شناس شهری در خصوص معضلات و مشکلات شهرهای اقماری اطراف پایتخت گفت: متاسفانه توزیع ناعادلانه خدمات اجتماعی و دسترسی نامطلوب ساکنان این شهرها همچنان از مهمترین مشکلات ساکنان آن است.

- حسین ایمانی جاجرمی، جامعه شناس شهری در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص معضلات و مشکلات شهرهای جدید اقماری اطراف پایتخت گفت: به نظر من عمده ترین مشکلی که شهرهای جدید مانند پردیس و پرند با آن مواجهه هستند توزیع ناعادلانه خدمات اجتماعی و دسترسی نامطلوب به شهر مادر است.

این جامعه شناس افزود: اگر بخواهم ساده تر این مسئله را بیان کنم باید بگویم که افراد ساکن در هر کدام از این شهرهای جدید برای دسترسی به خدمات اجتماعی و برای حاضر شدن در محل کار خود باید به پایتخت بروند بنابراین حمل و نقل آسان و دسترسی مطلوب یکی از مواردی است که می تواند بسیاری از فشارهای روانی و مشکلات ساکنان این مناطق را حل کند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از مسائل مهم در خصوص این شهرها این است که آقایان برای بهره مندی از مشاغل به سمت شهر مادر می روند و چهره شهر زنانه می شود؛ یعنی زنان مدت زمان بیشتری را در این مناطق زندگی می کنند و باید برای حل مسائل و مشکلات آنان نیز فکر جدی شود چراکه این مسئله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع ناعادلانه خدمات اجتماعی؛ مشکل شهرهای اقماری پایتخت

توزیع ناعادلانه خدمات اجتماعی؛ مشکل شهرهای اقماری پایتخت