مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 مهر 1400 ساعت 05:552021-09-30پزشكي

علائم هشدار دهنده سرطان چیست؟


در خانم ها شایع ترین سرطان، سرطانی سینه و سپس سرطان های رحم تخمدان و گردن رحم یا سرویکس و در آقایان نیز شایع ترین سرطان ها سرطان ریه پروستات و دستگاه گوارش است.

- ایسنا/هرمزگان یک متخصص رادیوآنکولوژی گفت: در خانم ها شایع ترین سرطان، سرطانی سینه و سپس سرطان های رحم تخمدان و گردن رحم یا سرویکس و در آقایان نیز شایع ترین سرطان ها سرطان ریه پروستات و دستگاه گوارش است.

دکتر یعقوب آشوری در گفت و گو با ایسنا، افزود: سرطان رشد خارج از قاعده و بیش از حد سلول های بدن می باشد زمانی که عدم تعادل بین ژن ساپرس کننده تومور و ژن سرطان زا در بدن ایجاد شود سلول های طبیعی بدن به شکل سرطانی شدن پیش خواهند رفت البته نقش محیط هم در این بین بسیار حائز اهمیت است.

وی در پاسخ به این سوال که شایع ترین سرطان ها چه سرطان هایی هستند بیان کرد: در واقع شایع ترین سرطان در دنیا سرطان های پوست است اما به دلیل اینکه اصولاً این سرطان ها زود تشخیص و درمان داده می شوند در دسته بندی شایع ترین سرطان ها قرار نمی گیرند اما به صورت معمول در خانم ها شایع ترین سرطان، سرطانی سینه و سپس سرطان های رحم تخمدان و گردن رحم یا سرویکس و در آقایان نیز شایع ترین سرطان ها سرطان ریه پروستات و دستگاه گوارش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم هشدار دهنده سرطان چیست؟

علائم هشدار دهنده سرطان چیست؟