مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 11:102021-09-29اقتصادي

آغاز کشت پاییزه گندم و کلزا در مزارع چناران


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران گفت: کشت پاییزه گندم، جو و کلزا در 12 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی چناران آغاز شده است.

- محمدرضا روستانژاد در گفت وگو با، به آغاز کشت پاییزه در مزارع این شهرستان اشاره و اظهار کرد: کشت پاییزه گندم در سطح 12 هزار و500 هکتار اراضی دیم و آبی این شهرستان آغاز شده است.

وی با بیان این که کشت پاییزه به دو صورت کشت دیم و کشت آبی انجام می شود، ادامه داد: از مجموع سطح زیر کشت اراضی چناران، دو هزار هکتار مربوط به کشت دیم و 10 هزار و 500 هکتار نیز به کشت آبی اختصاص خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران به توزیع بذر اصلاح شده میان کشاورزان این شهرستان اشاره و بیان کرد: بالغ بر 500 تن بذور گندم و جو اصلاح شده توسط اتحادیه تعاون روستایی چناران و شرکت تعاونی تولید گلبهار 2 در حال توزیع بین کشاورزان چنارانی است.

وی با بیان این که بذور گندم، جو و کلزا به میزان کافی برای کشت پاییزه تهیه شده است، گفت: برخی کشاورزان از سال قبل بخشی از بذور مورد نیاز خود را برای کشت غلات به صورت خودمصرفی نگهداری کرده اند که از طریق ارسال پیام های ترویجی، نکات لازم برای ضدعفونی کردن بذور نگهداری شده و کاهش عوامل بیماری زای پیش از کاشت به آنان منتقل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کشت پاییزه گندم و کلزا در مزارع چناران

آغاز کشت پاییزه گندم و کلزا در مزارع چناران