مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 مهر 1400 ساعت 08:402021-09-29اجتماعي

چشم انداز آینده محیط زیست / گفتگو با محمد درویش پژوهشگر


جلسه یازدهم پنج شنبه های پرسش و پاسخ با عنوان چشم اندازهای محیط زیست در سال های آینده روز 18 شهریور 1400 ساعت 15 با حضور محمد درویش (پژوهشگر و کنشگر محیط زیست) به میزبانی زهره دودانگه در صفحه رسمی انسان شناسی و فرهنگ برگزار شد.

موضوع محوری این جلسه مطالبات محیط زیستی از دولت سیزدهم بود و در قالب یک پرسش در اطلاعیه این جلسه مطرح شد: به نظر شما محیط زیست ایران در پایان دولت سیزدهم بهتر از امروز است یا بدتر از آن؟ پرسش هایی که محمد درویش در این جلسه به آن پاسخ داد، در قالب ذیل قابل طبقه بندی است: درویش در پاسخ به این سوال که محیط زیست در انتخابات ریاست جمهوری و برنامه دولت ها چه جایگاهی دارد، گفت که تا سال 1372 انتخاباتی برگزار نشد که کاندیداها در آن به موضوع محیط زیست اشاره ای داشته باشد.

در انتخابات 1376 بود که برای نخستین بار اشارات کمرنگی به محیط زیست شد.

از آن زمان تاکنون شاهد افزایش توجه کاندیداها به موضوع محیط زیست بودیم، اما در سال 1400 به طرز بی سابقه ای محیط زیست از برنامه کاندیداهای ریاست جمهوری حذف شد و هیچ یک اشاره ای به این موضوع نکردند.

دولت منتخب نیز تاکنون اشاره ای به محیط زیست نکرده است و تا امروز نیز ریاست سازمان محیط زیست در کابینه این دولت انتخاب نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم انداز آینده محیط زیست / گفتگو با محمد درویش پژوهشگر

چشم انداز آینده محیط زیست / گفتگو با محمد درویش پژوهشگر