مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 مهر 1400 ساعت 20:102021-09-28سياسي

میزان تاثیر امتحانات نهایی در کنکور 1401 مشخص شد


به گفته دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، استاندارد سازی نتایج آزمون های سراسری 1401 به بعد خیلی مهم است، بنابراین استاندارد سازی امتحانات دروس عمومی و اختصاصی سال آخر دوره دبیرستان، - نیز باید طوری باشد که امتحان نهایی امسال دانش آموز با امتحان نهایی سال دیگر دانش آموز تفاوت خاصی نداشته و استاندارد باشد تا بتوان از روی آن قضاوت کرد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور از تشکیل کارگروهی برای ارتقاء و استاندارد سازی فرآیند برگزاری امتحانات نهایی خبر داد و گفت: امتحانات نهایی در کنکور 1402 وزن 60 درصدی و در کنکور 1401 وزن 40 درصدی خواهند داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور کبگانیان در حاشیه یک صد و پنجاه و سومین جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه در این جلسه بحث مصوبه اجرایی سازی سیاست ها و ضوابط ساماندهی، سنجش و پذیرش مطرح شد، گفت: حدود 80 درصد از این مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش رفته و مصوب شده است و به دستگاه های آموزش و پرورش، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین به دانشگاه آزاد ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تصویب بخش های کوچکی از این مصوبه باقی مانده است که با تثبیت وزرای جدید و شروع به کار معاونان آنها، آن بخش ها را نیز را پیش خواهیم برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تاثیر امتحانات نهایی در کنکور 1401 مشخص شد

میزان تاثیر امتحانات نهایی در کنکور 1401 مشخص شد